Hírek

Elfogadták az önkormányzat cégeinek beszámolóit

A Képviselő-testület tíz igen és négy tartózkodás mellett elfogadta a Kalória Gödöllői   Nonprofit Közhasznú Kft. 2021. évi beszámolóját és közhasznúsági mellékletét.

A Kalória a 2021. évi éves mérlegének főösszege 430.639 E Ft.
Az éves beszámoló eredménykimutatását 909.974 E Ft bevétellel, 901.116 E Ft költséggel, ráfordítással és  8.858 E Ft adózott eredménnyel fogadták el.

 

A közhasznúsági mellékletének mérlegének főösszege 430.639 E Ft, a közhasznú tevékenységének eredménykimutatása pedig az alábbi adatokat tartalmazza: 698.393 E Ft bevétel, 705.726 E Ft költség, ráfordítás és   – 7.333 E Ft eredmény.

 

A vállalkozási tevékenység eredménykimutatását pedig  211.581 E Ft bevétellel, 195.390       E Ft költséggel, ráfordítással, és  16.191 E Ft adózott eredménnyel fogadták el.

 

Mint az a beterjesztett anyagból is SARS-CoV2 vírus terjedésének megállítására tett kormányzati intézkedések következtében történt átmeneti intézménybezárások jelentős bevételkiesést okoztak mind az alaptevékenység, mind pedig a vállalkozási tevékenység területén.
Hatolkai Máté, a Kalória vezetője a testületi ülésen elmondta: A covid miatti nehézségek mellett a munkaerőhiánnyal is meg kell küzdeniük. Budapest közelsége jelentős elszívóerőt jelent ráadásul a bérek sem versenyképesek. Úgy fogalmazott: Bár a múlt év szeptemberében volt béremelés a cégnél, és most az év elején is a minimálbér emelés miatt, ám ezt elvitte az infláció, ami a költségeket is jelentősen megnövelte.
Mint mondta, amiatt, hogy még mindig a 2020-as nyersanyagárakat számolhatják el, a múlt évben a közétkeztetéshez 18 millió forintot kellett hozzátenni, hogy a gyerekek ne lássák a kárát a drágulásnak. Vannak olyan termékek, ahol a drágulás már 200 százalékos és van, ahol 90 százalék. Kitért arra is, hogy azokért az élelmiszerekért, amiket a szülők boltban 5 százalékos áfával vásárolnak meg, a közétkeztetéssel foglalkozó cég 27 százalékos áfával jut hozzá.

A Kalória vezetőjét kiegészítve Gémesi György polgármester is kijelentette, az árstop feloldása után legalább az inflációnak megfelelően szükséges lesz az árak emelése. Emlékeztetett arra is, hogy a Kalória Kft-t nem tartozik a rezsicsökkentéssel érintett kategóriába, ami az energia költségek jelentős növekedését is maga után vonta.

 

A Képviselő-testület az ügyvezető részére 2 havi munkabérének megfelelő összegű jutalom kifizetését hagyta jóvá.

***

A Képviselő-testület tizennégy igen szavazattal elfogadta a Gödöllői Távhő Kft. 2021. évi egyszerűsített éves beszámoló mérlegét, amelynek főösszege 782.438 E Ft. Az eredménykimutatás 622.121 E Ft bevétellel, 606.134 E Ft költséggel, ráfordítással és 15.987 E Ft adózott eredménnyel fogadták el, az ügyvezető részére 1,5 havi munkabér összegének megfelelő jutalom kifizetését hagyták jóvá.

 

***

 

Elfogadta a képviselő-testület a Gödöllői Piac Üzemeltető és Szolgáltató Kft. 2021. évi egyszerűsített éves beszámoló mérlegét is. Ennek főösszege 121.145 E Ft, az eredménykimutatás adatai a következők:  43.950 E Ft bevétel, 40.333 E Ft költségek, ráfordítások, valamint 3.617 E Ft adózott eredmény.

Az ügyvezető igazgató részére 1 havi munkabérének megfelelő jutalom kifizetését engedélyezték.

 

***

 

A képviselő-testület elfogadta a VÜSZI Nonprofit Kft. 2021. évi 2021. évi beszámolóját és közhasznúsági mellékletét.

A dokumentumok szerint a VÜSZI 2021. évi gazdálkodásának adózott eredménye 34.351 E Ft, mely túlnyomó részt a parkolási tevékenységből, míg egy kisebb része a parkfenntartási tevékenység nyereségéből származik. Az éves gazdálkodás során 599.010 E Ft bevételt realizált, feladatainak ellátásához 564.659 E Ft kiadást használt fel. Ez a költség, ráfordítás tartalmazza az 587 E Ft Társasági adófizetési kötelezettséget is.

 

A Képviselő-testület a VÜSZI 2021. évi éves beszámoló mérlegét 826.307 E Ft mérleg-főösszeggel fogadta el, az eredménykimutatást pedig 599.010 E Ft bevétellel, 564.659 E Ft ráfordítással és 34.351 E Ft adózott eredménnyel elfogadja.

Az. alapfeladatokból és vállalkozási tevékenységéből származó bevételek és ráfordítások az alábbiak szerint teljesültek:

 

Közhasznú tevékenységből származó bevétel: 591.959 E Ft

  • költség, ráfordítás: 558.188 E Ft
  • eredmény: 33.771 E Ft

 

Vállalkozási tevékenységből származó bevétel: 7.051 E Ft

  • költség, ráfordítás: 6.471 E Ft
  • eredmény:580 E Ft

 

Az Önkormányzat 2021. évben a kötelezően ellátandó városüzemeltetési feladatokra bruttó 664.483 E Ft-ot biztosított a VÜSZI számára a költségvetésben.
Mint az a testületi ülésen elhangzott, a 2021-es év nem volt könnyű a VÜSZI számára, mivel a covid és a kormányzati elvonások miatti szűkösebb költségvetés miatt a városüzemeltetés is kevesebb pénzből gazdálkodhatott.
Ennek ellenére Lukács Gábor vezetése alatt jelentős és pozitív változások zajlottak le a cégnél.
dr. Pappné Pintér Csilla a Gödöllői Lokálpatrióta Klub önkormányzati képviselője úgy fogalmazott, szemmel látható az a minőségi változás, amivel a VÜSZI munkatársai a feladatukat ellátják.
Kiemelte a pozitív változásokat Kocsi Tamás a Fidesz -KDNP önkormányzati képviselője is, aki megköszönte Lukács Gábornak a Kft-nél végzett átalakítást.

A testület a VÜSZI Nonprofit Kft. 2021. évi 2021. évi beszámolóját és közhasznúsági mellékletét 11 igen szavazattal 3 tartózkodással fogadta el.

 

***

 

A Képviselő-testület 185.861 E Ft mérleg-főösszeggel elfogadta a Művészetek Háza Gödöllő Nonprofit Közhasznú Kft. 2021. évi egyszerűsített éves beszámoló mérlegét.

Az eredménykimutatás 226.990 E Ft bevételt, 253.441 E Ft költséget, ráfordítást, valamint

– 26.451 E Ft adózott eredményt tartalmaz.

A 2020. évi közhasznúsági melléklet szerint az alaptevékenység / közhasznú tevékenységének eredménykimutatása az alábbiak szerint alakult: 211.140 E Ft bevétel, 241.537 E Ft költség, ráfordítás és – 30.397 E Ft adózott eredmény.

Az alaptevékenység / ingatlan bérbeadás eredménykimutatását  12.250 E Ft bevétellel, 8.348 E Ft költséggel, ráfordítással, és 3.902 E Ft adózott eredménnyel fogadták el.

A vállalkozási tevékenységének eredménykimutatása 3.600 E Ft bevételt, 3.556 E Ft költséget, ráfordítást és 44 E Ft adózott eredményt tartalmaz.

A Képviselő-testület az ügyvezető részére 1 havi munkabérnek megfelelő összegű jutalom kifizetését fogadta el.

 

 

 

 

Megosztás Facebookon.
Küldd el emailben
Nyomtatás

Hozzászólások

Skip to content