A képviselő -testület mai ülésén elfogadta a „Gödöllő – Rövid és középtávú közlekedési tervek aktualizálása” című dokumentumot.
2006-ban a város teljes területére egy rövid és középtávú forgalmi vizsgálat készült több időtávra, melyben az akkor feltételezett fejlesztéseket, azok forgalmi hatásait vizsgálták, becslést adva a 2011, 2016, 2021, 2026 év forgalmaira is. A nem előre jelezhető hatások (gazdasági válság 2008-ban, stb.), az úthálózat változása (pl. Megyeri híd, M3 hosszabbítás, megyei matrica bevezetése) , valamint az egyes területek fejlődése (új lakó, és bevásárló területek) okán az akkor prognosztizált forgalmi viszonyok jelentősen eltérhetnek a ténylegesen kialakult viszonyoktól. Ez a bizonytalanság szükségessé tette a korábbi vizsgálatok ellenőrzését, új forgalmi modell létrehozását.
A tervezés a korábban elkészült számítógépes forgalmi modell aktualizálásával kezdődött, amelynek újrakalibrálásához a 2018 tavaszán végzett friss forgalomszámlálások szolgáltak alapul.
Az anyag vázlattervi szintű javaslatot tartalmaz számos konkrét; lokális beavatkozás megvalósítására, amelyhez az aktuális piaci viszonyok figyelembevételével beruházási költségbecslést is ad.
A Képviselő-testület az anyag első olvasatát a 2018. novemberi ülésén elfogadta, és a november 22-ei közmeghallgatáson a lakosság is megismerhette és véleményezhette. A most elfogadott anyagba bekerültek a képviselő-testület által és a közmeghallgatáson elhangzottak és szakmailag támogatható javaslatok is.
Szintén bekerült a dokumentumba Vécsey László országgyűlési képviselőnek a gödöllői közlekedés fejlesztésére a múlt év októberi testületi ülésén előterjesztett javaslatai· közül hat olyan, ami a szakmai értékelésben a koncepcióba integrálható volt.
Az anyag leszögezi és részletesen bemutatja, hogy a gödöllői közlekedési problémáka leginkább azzal lehetne orvosolni, ha a városra zúduló átmenő forgalmat a nyugati elkerülő úttal vezetnék el, továbbá a volt Sony gyár mögött is ki lehetne építeni egy rövid útszakaszt, amely eleve Szada, Veresegyház, Vác felé terelné az oda (és onnan a fővárosba) tartó gépjárműforgalmat az M3- as autópálya jelenlegi, Dózsa György úti kereszteződéséből.