Gödöllői polgármesteri hivatal

Hírek

Lomtalanítási tájékoztató

2020 november elsejétől hulladékszállítási közszolgáltatói feladatokat Gödöllőn a Duna-Tisza Közi Hulladékgazdálkodási Nonprofit KFT. látja el.

A közszolgáltatás keretein belül, a korábbi gyakorlatnak megfelelően, a lakosságnak továbbra is lehetősége van évente két alkalommal térítésmentesen, maximum 2 m3 hulladék mennyiségig lomtalanítási szolgáltatás igénybevételére.

A közterületek rendjének és tisztaságának megőrzése érdekében, lakossági igénybejelentés alapján, előre leegyeztetett – nem előre meghirdetett – napokon végezzük a lomtalanítást.

 

A lomtalanítási igények leadására első alkalommal 2021. március 22.- április 23. között van lehetőség, ebben az esetben a lomtalanításra a tervek szerint  2021. április 12 – május 22. között kerül sor.
A második lehetőséget augusztus 23 – szeptember 24. között igényleadással, szeptember 13. és október 29. között biztosítják.

 

 

Az igénybejelentés feltételei:

Igénylést kizárólag a közszolgáltatásban nyilvántartott és szerződött, aktív (a szolgáltatást nem szüneteltető), közüzemi díjhátralékkal nem rendelkező ingatlanhasználók nyújthatnak be.

 

Fontos! Lomtalanítási igényét KIZÁRÓLAG a településére vonatkozó „lomtalanítási igények leadása” időpontjában adhatja le, melynek ütemezését mellékletünk tartalmazza. Ettől eltérő igénybejelentést nem áll módunkban fogadni.

 

Az igénybejelentés történhet:

  • honlapunkon ( www.zoldhid.hu ) megtalálható űrlap kitöltésével
  • személyesen az ügyfélszolgálati irodák nyitvatartási idejében (azonosítás ügyfélszám és személyes iratok alapján)
  • a honlapunkról előzetesen letöltött igénybejelentő lap segítségével, melyet a lomtalanitas@zoldhid.hu email címre kérik megküldeni. (KIZÁRÓLAG a megfelelően kitöltött igénylő lapok kerülnek feldolgozásra, visszaigazolásra)

 

Lomtalanítás folyamata:

  1. Lomtalanítási igény benyújtása
  2. Közszolgáltató visszajelzi a teljesítés dátumát, várható időpontját
  3. A visszaigazolt dátumon a közszolgáltató jelentkezik a regisztrált címen. Kollégáink max. 5 perc várakozás után távoznak a helyszínről
  4. A lakos az ingatlanon belül tárolja a lomhulladékot, melyet a gépjármű érkezésekor átad a személyzetnek (HT. 40 § 3. bekezdés alapján)
  5. Az ügyfél aláírásával igazolja a lomtalanítás elvégzését

 

 

A lomtalanítás időpontjának pontos meghatározása a fentiek és a szolgáltató belső járattervének figyelembevételével történik. A megkeresés beérkezését követően, az erőforráshoz igazított, optimális begyűjtési terv készül, majd visszajeleznek a megadott elérhetőségek valamelyikén. A visszaigazolt napon munkatársaik az ügyfél  által megjelölt címen fognak jelentkezni.

Az ingatlanhasználó akadályoztatása esetén, megbízottja is jogosult átadni a közszolgáltató részére a lomhulladékokat.

 

 

Lomnak minősül, a lomtalanítás során átvett olyan háztartási hulladék, amely a közszolgáltatás keretében rendszeresített gyűjtőedény méreteit meghaladja.

 

Lomtalanításkor átadható hulladékok:

  • bútorok (asztal, szék, szekrény, ágy, komód stb.) szétszerelt, mozgatható állapotban
  • egyéb, fából készült tárgyak, amelyek a méretük miatt nem férnek el a hagyományos gyűjtőedényben
  • szőnyeg, padlószőnyeg, matrac, ágynemű, textil, ruhanemű
  • műanyag (linóleum) padlók, kerti bútorok, műanyag medencék, műanyag játékok
  • KIZÁRÓLAG személygépkocsi, kerékpár, motorkerékpár gumiabroncsok (háztartásonként max..4 db)

 

A lomhulladék hatékonyabb elszállítása és a szétszóródás megakadályozása érdekében a nagydarabos lom (pl. bútor) kivételével a lomhulladék kizárólag bezsákolva, kötegelve adható át a Közszolgáltatónak. Az ettől eltérő módon átadni kívánt hulladék elszállítását a Közszolgáltató megtagadhatja.

 

A lomtalanítás során nem kerülnek elszállításra az alábbi hulladékok:

  • vegyes települési hulladék (kommunális, háztartási)
  • zöldhulladék
  • szelektíven gyűjthető üveg, műanyag, papír hulladék
  • veszélyes hulladék (festék, hígító, vegyszer, oldószer, fénycső, elem, akkumulátor)
  • hungarocell, fáradt olaj, tintapatron
  • inert hulladék (építési törmelék, bontásból származó anyag, csempe, járólap)
  • nagyméretű gumiabroncsok (teherautó, munkagép stb.)
  • elektronikai hulladék (begyűjtése egyedi szervezés alapján)

 

Társasházak esetén: A közszolgáltatásba bevont területen található társasházak, lakásszövetkezetek és többlakásos ingatlanok ingatlanhasználói részére a házhoz menő lomtalanítást a szolgáltató évente egy alkalommal biztosítja. Amennyiben közös költségbe van építve a díjfizetés, úgy a társasház, lakásszövetkezet, valamint többlakásos ingatlan képviseletére a házhoz menő lomtalanítás lebonyolítása során KIZÁRÓLAG a közös képviselő jogosult, aki köteles a lomtalanítás feltételeinek teljesülése érdekében az ingatlanhasználó kötelezettségeinek teljesítésére. A közös képviselő felelőssége, hogy a lomtalanítás időpontjában a helyszínen tartózkodjon. Akadályoztatása esetén megbízottja vesz részt, melyről előzetesen írásban tájékoztatja a társaságot  név, cím és telefonos elérhetőség megadásával.

A társasházi igénybejelentéseket 2 részre lehet kategorizálni.

– Közös költségbe épített hulladékszállítási díjfizetés

– Egyéni, lakásonként történő díjfizetés

Mindkét esetben igénybejelentő kitöltésével lehet jelentkezni a lomtalanításra!

Fontos, hogy elsődlegesen fel kell mérni az igényeket, mert az fogja meghatározni a lomtalanítás menetét.

Kizárólag olyan személy illetve társasház igényelhet lomtalanítást, akinek nincs díjhátraléka.

Ezért fontos, hogy felhasználói azonosító szerepeljen minden igénybejelentésnél, hiszen csak ez alapján ellenőrizhető a díjfizetés.

Közös költségbe építve:

A társasház közös képviselője tudja bejelenteni az igényt. Díjfizetés hátralék esetén kizárólag csak a közös képviselő intézkedhet.

Az igényeket fel kell mérni (nagyságrendileg mennyi lakást mennyi m3-ben érint)

A felmérés eredményét jelezni kell a közszolgáltató felé, aki meghatározza a szükséges kapacitást.

Gyakorlatban azt jelenti, hogy pár lakás esetén (max.10 lakás) tömörítős gyűjtőautó megy ki a címre egy előre leegyeztetett időpontban.

Amennyiben több háztartást érint, úgy nagyméretű konténer kerül kihelyezésre szintén egy előre megadott időpontban.

Egyéni, lakásonkénti díjfizetés:

A közös képviselő segítségét abban kérik, hogy a társasházban élők számára csak információt adjon át a lomtalanítás lehetőségéről.

A lakóknak fontos átadni, hogy pontosan, a lépcsőház egyértelmű megjelölésével adják be egyénileg a jelentkezést!

Díjhátralék esetén értesítést küldenek az érintett személynek, aki bejelenti az igényt.

 

Társasházi lomtalanítási igényt a közös képviselő nyújthat be a társaság felé.

 

Amennyiben az ingatlanhasználó részéről a közszolgáltatóval közösen egyeztetett időpontra nem történik meg a hulladék átadása, és ezért a lomtalanítás meghiúsul, abban az esetben új időpont egyeztetés már nem lehetséges!

A bejelentés nélkül történő hulladék közterületre történő kihelyezése illegális hulladéklerakásnak minősül, mely szabálysértési bírság kiszabásával jár. A közterületre kihelyezett hulladékok nem kerülnek elszállításra!

 

Megosztás Facebookon.
Küldd el emailben
Nyomtatás

Hozzászólások

Megszakítás