A november 22-i ülés Egyebek napirendi pontjában dr. Gémesi György emlékeztetett rá, hogy az önkormányzat októberben felajánlotta az új főtéri létesítmény irodahelyiségeinek egy részét a Pest Megyei Kormányhivatal részére. Ezzel azt kívánta elősegíteni, hogy a Járási Hivatal által működtetett Kormányablak a városközpontban is elérhető legyen. Az irodablokk a maga 110 négyzetméterével és a hozzá tartozó kiszolgáló helyiségekkel 4-5 ügyintéző számára teremtene komfortos munkafeltételeket.
Megemlítette, hogy a kormánymegbízott úr és az új járási hivatalvezető asszony tetszéssel beszéltek az új irodahelyiségekről, amikor megtekintették azokat. A felajánlásra hivatalos válaszlevél még nem érkezett, dr. Tarnai Richárd kormánymegbízott viszont facebook üzenetben jelezte, hogy egy 2012-es megállapodás alapján igényt tartanak 400 négyzetméter irodaterületre a városközpontban.
A Járási Hivatal közben levélben kért segítséget a Kormányablak Busz téli gödöllői kitelepülésével kapcsolatban. A buszban többek között személyi okmányok készítését, gépjármű ügyeket és más kormányablakos ügyeket lehet intézni. Ennek feltétele egy olyan fedett helyiség – nagyobb garázs, hangár, raktárépület – ahová mind a busz, mind pedig a várakozó ügyfelek fedett, nem fűtetlen helyiségben lehetnek.
A polgármester felidézte, hogy 2015 áprilisában együttműködést kért a Kormányhivataltól annak érdekében, hogy együtt újítsák fel a Szabadság tér 7. szám alatti épületet. Felkereste dr. Tarnai Richárd kormánymegbízottat és ismertette vele a városi főépítész és munkatársai által elkészített anyagokat. Júliusban Kovács Zoltán államtitkárnak írt levelet, összefoglalva benne a városháza felújításának vagy újjáépítésének lehetőségét és nyilatkozatot kért a Kormányhivatal jövőbeni terveiről. A kormánymegbízott azt válaszolta, hogy a felújításhoz nem tudnak hozzájárulni.
A hivatal 2015 októberében kiköltözött az épületből. Annak érdekében, hogy az állampolgárok könnyebben meg tudják közelíteni a Járási Hivatal Kotlán Sándor utcai épületét, az önkormányzat saját forrásból sűrítette a buszjáratokat.
2016 márciusában arról tájékoztatták a kormánymegbízottat, hogy az önkormányzatoknál maradó feladatok maradéktalan ellátásához az épület nagysága nem indokolt, és a felújítás költsége meghaladja az önkormányzat rendelkezésére álló forrásokat. Javaslatot tettek a Kormányhivatalnak arra, hogy tárgyaljanak az épület ingyenes átadásáról a Kormányhivatal részére, ahol az állampolgárok egy helyen tudnák elintézni hivatali ügyeiket. Válaszlevelében dr. Tarnai Richárd azt írta, hogy a Kormányablak elhelyezését véglegesnek tekintik a Kotlán Sándor utcában a Kormány által biztosított 100 millió forint felújítás következtében, de fenntartja, hogy a 2012-es megállapodásban vállalt kötelezettség szerint az önkormányzat helyezze el őket, ám a régi épület nem kell nekik.
Áprilisban a képviselő-testület úgy döntött, hogy nem újíttatja fel a városházát. 2017-ben lebontották.
2018 nyár végére elkészült az új létesítmény. Októberben a képviselő-testület felhatalmazást adott Gémesi Györgynek arra, hogy a Kormányhivatal számára irodahelyiségeket ajánljon fel. Ezt követte Tarnai Richárd említett facebookos bejelentkezése. Korábban tehát nem akartak a felújításban együttműködni, ingyen nem kellett az épület, most pedig ott akarnák látni, ahol nincsen, összegzett a polgármester.
Az önkormányzat nagyobb garázst, hangárt, raktárépületet a városközpontban nem tud biztosítani, de felajánlotta a főtéri irodahelyiségek melletti belső parkolót. Ha oda érkezne a Kormányablak Busz, az ügyeiket intéző polgárok az előzőleg a Kormányablaknak felajánlott irodablokk egy részében melegben tudnának várakozni. A polgármester a képviselő-testület ülésen megerősítette: továbbra is örömmel fogadnák a Kormányablakot az új építménybe, a gödöllői emberek érdekében. Akár az év végig be lehet rendezni a felajánlott területet, ahol kulturált formában fogadhatnák az embereket az ügyintézők.